12 apr. 2012

Förberedelser inför sommaren


Trädgårdsarbete har förgyllt min eftermiddag. Jorden har luckrats upp i pallkragarna och jag har fyllt på med torv från Rågstad samt bränd kogödsel från Sätra Herrgård. Skönt och billigt att slippa köpa..  Nu sätter jag snart ut ett par plantor, typ rotfrukt och fänkål. Jag ska täcka dem med fiberväv ifall det blir ett par frostnätter.


Perennerna börjar titta upp.


Har påbörjat vår örtrondell. Här ska sättas alla sorters kryddor och även röd Rudbeckia, som jag hört trivs tillsammans med örter.


Gräslöken är redan uppe!



Det som tittar upp här är en gammal anskrämlig vit pion. Har försökt rädda den genom att rensa bort mossa och brännässlor. Hoppas att den kommer må bättre av det.




Stanley har varit med också, men mest har han legat och solat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar