27 feb. 2012

Trädgårdsplanering

Nu har jag börjat planera årets odling. Den 23-25 Mars bär det av till Hem&Trädgårdsmässan i Borås. Jag vill köpa dill, en ny gurksort, grönkål och broccoli.


Förra året blev jag helt frälst i trädgården och jag odlade mangold, sockerärtor, potatis, rödbetor, majskolvar, olika salladssorter, rädisa, lök, potatis, morot, fänkål, palsternacka, kålrot, tomat, gurka(fick visserligen bara en gurka), persilja, timjan, basilika, oregano, rosmarin, koreander och gräslök. Jag fick några plantor jordärtskocka av min Moster också, de växte till sig och blev jättegoda.


I år ska vi utöka med ett jordgubbsland för Christofers mamma har lovat att vi får ta skott från henne. Som tur är har vildsvinen hjälpt oss att böka fram ett nytt land, så nu behöver vi inte gräva riktigt lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar