4 jan. 2012

Indien

Satt och kollade på gamla kort och hittade några från när jag var i New Dehli i Indien. Jag var där på jobbresa 2008 och tog de flesta av korten från taxifönstret. Tyvärr fick jag inte så mycket tid för turism men jag hann åka ritcha genom Old Dehli.  Det var en svettig upplevelse eftersom det var över 35° varmt, trångt och väldigt många människor. Jag tyckte lite synd om killen som fick trampa runt på mig och min kollega.



Vägarbetare


Trafiken i Indien är helt galen. På gatorna samsas stora lastbilar, lyxbilar, skrotåk, traktorer, mopeder, cyklar, kossor, getter, apor, ritchas och en massa andra konstiga åk och djur. Sällan såg man någon som hade hjälm på sig och ibland trängde en hel liten familj ihop sig på en och samma moped. 






 Överallt i korsningar och på gågatorna fanns det fattiga människor. Så fort vår bil stannade i en korsning sprang en massa barn fram och knackade på rutorna för att tigga pengar. Det skar i hjärtat att se alla dessa lortiga barn med bedjande ögon. Vår chaufför låste dörrarna och förbjöd oss att öppna. Det var en underlig känsla av hjälplöshet och orättvisa.

Manlig kärlek utanför templet.
 Man såg aldrig man och kvinna hålla handen eller pussas offentligt. Däremot gick männen ofta hand i hand med varandra. Som jag fick förklarat för mig var det oftast bara vänskap och det gick bra att visa öppet. Men kärlek mellan man och kvinna hölls privat.

En vacker och färgstark kvinna
 Jag var bara tvungen att ta kort på den här killen som vände sig mot mig. Han var en indisk variant av Lindas lillebror Björn Eriksson.



Sittandes på en ritcha genom Old Dehli



2 kommentarer:

  1. Ja, det är faktiskt likt:-) kul!! Ps tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. haha=) det va det ju verkligen=)kram!

    SvaraRadera